Onze school

Inleiding

Beste ouder(s)/verzorger(s)*,

Voor u ligt de schoolgids van Kentalis DoetinTaal schooljaar 2025-2026. In deze schoolgids vindt u informatie over Kentalis DoetinTaal. Algemene informatie over het onderwijs van Kentalis vindt u in de algemene schoolgids Kentalis 2025-2026. In deze schoolgids leest u meer over onze visie en werkwijze.

Ook zetten we een aantal praktische zaken op een rij. Van de lestijden en vakanties tot de taken van de medezeggenschapsraad.

Met vriendelijke groet,

Andrea Hordijk
directeur Kentalis DoetinTaal

 

* Overal in de schoolgids waar ouders worden genoemd, worden ook verzorgers bedoeld.

Informatiekalender met praktische info

Naast deze schoolgids is er een informatiekalender met belangrijke informatie, zoals de data van de schoolvakanties.

U ontvangt deze kalender via Social Schools aan het begin van het schooljaar.

Mocht u een printversie willen ontvangen dan kunt u dit via de leerkracht van uw kind opvragen of bij de administratie van onze locatie.

Kentalis Doetichem

Onze kernwaarden

Wij vinden het belangrijk om duidelijk te zijn over waar we voor staan en over wat de basis is voor ons onderwijs en onze school. Deze basis vatten we samen in onze drie kernwaarden: 

Passie 

Vanuit onze passie voor taal zijn we enthousiast en gedreven om het best passende onderwijs te bieden aan onze leerlingen. We zijn nieuwsgierig, denken in mogelijkheden en blijven onze expertise ontwikkelen. Hierdoor zijn we in staat om ons onderwijs voortdurend aan te passen aan wat onze leerlingen nodig hebben. 

Durf! 

We willen een school zijn waar leerlingen aangemoedigd worden om durf te ontwikkelen als het om ontmoeten en leren gaat. Dat is onze uitdaging! Bij Kentalis DoetinTaal durven leerlingen te spreken, te leren en te doen. Wij willen kansen bieden zodat kinderen met plezier leren in ontmoeting met zichzelf, anderen en de wereld. We vinden het belangrijk om de leerlingen op onze school een vriendelijke, veilige en uitdagende leeromgeving te bieden. Zo durven zij stappen in hun ontwikkeling te zetten, eerst samen met de volwassenen, vervolgens samen met medeleerlingen en tenslotte ook op eigen kracht.   

Alles is mogelijk als je maar durft (J.K. Rowling) 

Samen

Het team, de leerlingen en de ouders zetten samen de schouders eronder om zo het best mogelijke onderwijs te bieden. Samen leren van en met elkaar. We gaan uit van elkaars verschillen, kwaliteiten en achtergronden. Dat iedereen anders is, draagt bij aan de kracht van het geheel. Wij geloven dat boeiend en betekenisvol onderwijs het best tot zijn recht komt in samenwerking en verbinding met onszelf, de ander en de wereld. Een kind dat ziet en voelt dat ouders en school zich samen verantwoordelijk voelen voor het welbevinden en het leren van het kind, voelt zich krachtig en gesteund. Daarin heeft ieder zijn eigen expertise en verantwoordelijkheid.  

Samen betekent ook plezier hebben. We ervaren dat leren en je ontwikkelen leuk is. We vieren de successen en de mooie momenten; dit geeft een gevoel van saamhorigheid en verbondenheid.  

Onze kernopdracht

Wij geven basisonderwijs aan leerlingen van 4 t/m 12 jaar met een taalontwikkelingsstoornis. Daarbij onderscheiden we ons van andere basisscholen. Het is onze kernopdracht de communicatie en persoonlijke ontwikkeling van onze leerlingen tot groei te laten komen, zodat ze zich ontwikkelen tot personen die zich durven uiten op hun eigen manier in interactie met anderen. En die vanuit hun eigen kracht stappen durven zetten en communicatief vaardig zijn. 

Kenmerken van onze aanpak

Ons onderwijsprogramma kent dezelfde vakken als een reguliere basisschool. We differentiëren in tempo en de manier waarop we de leerstof aanbieden, zodat we goed aansluiten bij de specifieke onderwijsbehoeften van onze leerlingen. Aandacht voor het vergroten van de taalvaardigheid en het versterken van de communicatieve vaardigheden is geïntegreerd in alle vakgebieden. Wij ondersteunen de communicatie en het onderwijs door gebruik te maken van visualisering, gelaatgerichtheid, ondersteunende gebaren en denkstimulerende gespreksmethodieken. Logopedisten hebben hier een actieve rol in. Zij begeleiden de leerlingen individueel of groepsgewijs, binnen en buiten de groep. Met deze aanpak kunnen de leerlingen weer positieve ervaringen opdoen en krijgen ze plezier in communiceren.  

Het schoolbreed werken met betekenisvolle thema’s vormt het hart van ons onderwijs.   

Met de methode Alles-in-1 bieden we een rijke en binnen het thema passende taalomgeving waarin leerlingen vanuit persoonlijke betrokkenheid, nieuwsgierigheid en motivatie, leren en ontwikkelen. De combinatie: thema’s beleven – ervaren – taal en lezen, levert geboeide en gemotiveerde kinderen en leidt regelmatig tot verwondering.  

Onze medewerkers zijn een belangrijk onderdeel van deze rijke leeromgeving. Zij hebben de expertise en passie om leerlingen vol vertrouwen uit te dagen om zich te ontwikkelen tot communicatieve, redzame en sociaal vaardige individuen. 

Onze visie

Kentalis ontwikkelt een eenduidige visie op onderwijs. We werken door middel van onze didactische werkvormen en ons aanbod aan:

  • kwalificatie (‘vaardig’). Dit gaat over het verwerven van kennis, vaardigheden en houding.
  • socialisatie (‘aardig’). Dit gaat over het deel worden van bestaande tradities en praktijken, je plek vinden in de samenleving.
  • persoonsvorming (‘waardig’). Dit gaat over emancipatie en vrijheid en over de verantwoordelijkheid die daarmee gepaard gaat.

Ons uitdagende kerndoel 

Ons kerndoel is het bieden van een betekenisvolle en rijke taal- en leeromgeving waarin de ontmoeting met jezelf, de ander en de wereld zichtbaar is. Hierbij is er veel ruimte en focus voor interactie met leeftijdsgenoten en gerichte interactie met de volwassenen in en om de school. 

Kentalis is niet gekoppeld aan een religieuze stroming of kerkelijke instelling. Er zijn binnen onze school leerlingen uit verschillende culturen en/of met verschillende levensovertuigingen. Wij willen een ‘ontmoetingsschool’ zijn voor leerlingen die opgroeien in een multiculturele samenleving. We streven naar een respectvolle manier van samen leven en samen leren.

Onze leerlingen

Kentalis DoetinTaal is een school voor speciaal onderwijs aan leerlingen van 4 t/m 12 jaar met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Onze leerlingen hebben meestal een gemiddeld (non verbaal) IQ, met doorgaans een disharmonisch profiel. Het uitstroomniveau van onze leerlingen varieert van PRO (praktijkonderwijs) tot en met VMBO. 

TOS onderwijsarrangement
Het onderwijsaanbod voor leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) richt zich op het op doen van positieve ervaringen in de communicatie en de uitbreiding van de taalvaardigheid. Dit doen wij in klassen van gemiddeld 14 leerlingen. Een belangrijk doel is dat leerlingen (weer) plezier krijgen in communiceren. Ze kunnen taal dan ook beter leren. We zetten bij de communicatie ondersteunende middelen in, waaronder gebaren, beeldmateriaal en pictogrammen. We stemmen de interactie af op de individuele leerling. Zo krijgt uw kind optimale mogelijkheden om de taal van de ander waar te nemen en verwerken en om zelf taal te uiten.
Leerlingen met TOS kunnen instromen vanaf vier jaar. Ze verlaten onze school in het schooljaar dat zij twaalf jaar worden. Soms is het mogelijk om de schoolperiode te verlengen met één jaar.
Sommige leerlingen volgen bij ons onderwijs vanaf de kleuterleeftijd. Er zijn ook leerlingen die eerst ergens anders onderwijs volgden en later zijn gestart bij Kentalis. Ieder jaar wordt er gekeken of het cluster 2 onderwijs nog het best passende onderwijs is voor uw kind. Is dit niet het geval dan wordt er samen met u gekeken naar welk onderwijs beter past.

Passend onderwijs zorgt ervoor dat steeds meer leerlingen naar het regulier basisonderwijs gaan, al dan niet met een ondersteuningsarrangement vanuit Kentalis. Dit draagt ertoe bij dat er binnen Kentalis DoetinTaal vooral leerlingen zitten met een ernstige TOS, waarbij steeds vaker een combinatie is te zien met andere problematiek. Leerlingen hebben bijvoorbeeld naast hun TOS, ook ASS-problematiek, ADHD, Dyslexie of andere problematiek en/of een belaste gezins-/opvoedingssituatie. Daarnaast zien wij dat 50% van onze leerlingen een niet-Nederlandse culturele achtergrond (NNCA) hebben.
De school brengt jaarlijks in beeld wat het percentage leerlingen met meervoudige problematiek is. Bij de start van dit schooljaar is dit het geval bij ongeveer 7% van de leerlingen.

(Extra) Ondersteuning

Ons onderwijs- en ondersteuningsconcept en- structuur 
Het onderwijsprogramma van onze school kent dezelfde vakken als een reguliere basisschool. Wel krijgen de leerlingen de vakken in een ander tempo en op een andere manier aangeboden passend bij de specifieke onderwijsbehoefte van onze doelgroep. De communicatieve problematiek van de leerlingen vraagt van ons om het werken aan communicatieve vaardigheden te integreren in alle vakgebieden. Wij richten ons hierbij op het taaldenken, het begrijpen, de informatieverwerking en de oplossingsstrategieën die bij de leerling het best aansluiten. Wij ondersteunen de communicatie door gebruik te maken van visualisering, gelaatgerichtheid, gebaren (NmG t/m groep 4) en denkstimulerende gespreksmethodieken (DGM). Ons leerstofaanbod voor de basisvakken staat per vakgebied beschreven in onze groepsplannen. 

Tijdens de schoolloopbaan streven we ernaar dat iedere leerling zich ononderbroken kan ontwikkelen en ontplooien. Onze leraren zorgen ervoor dat ze hun leerlingen goed kennen en ze volgen hun ontwikkeling nauwkeurig met behulp van methode (on)gebonden toetsen en observatie-instrumenten zoals benoemd in de ‘Ambities Kentalis onderwijs’. Omdat we opbrengstgericht werken, vergelijken we de uitkomsten van toetsen met onze doelen (normen/verwachtingen). Waar nodig geven we de leerlingen extra ondersteuning. Als extra ondersteuning in meerdere evaluaties onvoldoende oplevert, stellen we in de Commissie van Leerlingenzorg (CvL) eventueel het uitstroomprofiel bij.

In de groepen wordt op een aantal momenten per dag een onderwijsassistent of leerkrachtondersteuner ingezet. De hoeveelheid tijd dat zij in de groepen aanwezig zijn, is afhankelijk van de specifieke onderwijsbehoefte van een groep. In de groepen verzorgen zij een stukje pre-teaching of re-teaching en daarnaast ondersteunen zij de leerlingen tijdens de lessen. De logopedisten van onze school ondersteunen en behandelen leerlingen zowel binnen als buiten de groep.

Basisondersteuning aan leerlingen Kentalis DoetinTaal 
Leerlingen met een TOS hebben een aangepaste cluster-2 omgeving nodig waarin de sociaal-emotionele, didactische (leren en ontwikkelen) en communicatieve ontwikkeling zoveel mogelijk wordt gestimuleerd. 

Wij bieden de volgende ondersteuning: 

Sociaal-emotioneel ondersteunen wij de leerlingen door… 

  • expliciet sociale vaardigheden aan te leren vanuit de Kanjertraining.
  • vanuit dezelfde Kanjertaal te spreken.
  • de sociale interactie en samenwerking tussen leerlingen onderling te stimuleren.
  • gespreks-en omgangsregels expliciet uit te leggen en te visualiseren.
  • sociale situaties te ondertitelen.
  • evenwicht te bieden tussen afstand en nabijheid in de begeleiding.
  • expliciet aandacht te besteden aan het uitbreiden van gevoelstaal en deze te koppelen aan concrete ervaringen.
  • inzicht te geven in en acceptatie van de beperkingen van jezelf en van de ander en daarmee leren om te gaan, o.a. met behulp van de methode PE-TOS (psycho-educatie).
  • ze vertrouwen te geven in eigen kunnen.
  • ze te begeleiden in identiteitsvorming en hun executief functioneren (EF). 

Didactisch ondersteunen wij de leerlingen door… 

  • leerstof aan te bieden vanuit schoolbrede thema’s.
  • de instructie visueel te ondersteunen (picto’s, NMG, stappenplan, digibord, meeschrijven en voorbeelden).
  • te werken met een expliciet instructiemodel.
  • korte instructie te geven, mogelijk ondersteund door pre- en reteaching.
  • het controleren van het begrip.
  • de leerling tijd te geven om instructie te verwerken.
  • lesstof en instructie te herhalen.
  • te modelen.
  • te ondersteunen bij leren leren.
  • het gebruik van geluidsversterking en aandacht voor een goede signaal-ruisverhouding in de klas.
  • differentiatie te bieden, zodat er geleerd wordt in de zone van de naaste ontwikkeling.
  • een goed evenwicht te bieden tussen structuur en eigenaarschap van leren.
  • nieuwe informatie in te bedden in een betekenisvolle context. 

Communicatief ondersteunen wij de leerlingen door… 

  • leerlingen actief uit te nodigen en uit te lokken tot communicatie.
  • rustig en duidelijk te spreken.
  • impliciete taal (waaronder figuurlijke taal) toe te lichten.
  • alert te zijn op miscommunicatie en dit de leerlingen leren te herstellen en/of te voorkomen.
  • leerlingen tijd te geven om een antwoord te kunnen formuleren en een antwoord van een ander te kunnen verwerken.
  • beurtgedrag en afstemmen in de lessen te stimuleren.
  • direct communicatieve feedback te geven door de inzet van VAT principes: volgen, aanpassen, toevoegen.
  • de woordenschat te vergroten door: woorden, begrippen of verbanden expliciet te benoemen of op te laten zoeken, woorden uit te leggen en in een betekenisvolle context te plaatsen en woorden veelvuldig te herhalen.
  • expliciet te oefenen met communicatieve vaardigheden zoals op een passende manier deelnemen aan een gesprek, initiatieven nemen in de communicatie, het op gang houden van een gesprek, stellen van (hulp) vragen en doorvragen.
  • expliciet te oefenen met verhaalopbouw
  • visuele ondersteuning te bieden bij mondelinge taalaanbod in de vorm van picto’s, gebaren (NMG), geschreven taal, afbeeldingen en foto’s.
  • te ondersteunen bij het verwoorden van een boodschap door verhelderingsvragen te stellen en het verhaal samen te vatten.
  • communicatie en het taalaanbod aan te laten sluiten bij het begripsniveau van de leerling.

Extra ondersteuning aan leerlingen Kentalis DoetinTaal 
Hieronder kunt u lezen hoe we leerlingen met een extra ondersteuningsvraag begeleiden, welke middelen we hiervoor ter beschikking hebben of hoe we de ondersteuning organiseren. De extra ondersteuning die uw kind krijgt staat beschreven in het OPP.  

Spraak en communicatie 
Er zijn logopedisten aan de verschillende groepen gekoppeld. Zij verzorgen individuele logopedische behandelingen, behandelingen in kleine groepjes en verzorgen aanbod op communicatieve vaardigheden in klassikaal verband.

Didactische ontwikkeling
Kentalis DoetinTaal is bezig met het opleiden van een kwaliteitscoördinator, een taalcoördinator en een rekencoördinator. Ook hebben we binnen de school een iCoach. Zij helpt leerkrachten om beter gebruik te maken van computers en andere technologie in de groep. De coördinatoren werken samen met het team om de kwaliteit van het onderwijs hoog te houden en verder te verbeteren. Vanuit IJsselgroep wordt door een externe specialist dyslexie behandelingen verzorgd. Deze behandelingen vinden plaats op school.

Sociaal emotionele ontwikkeling en leren leren 
Onze gedragsdeskundige ondersteunt het team bij hulpvragen van leerlingen rondom (sociaal) gedrag, veiligheid en welbevinden. Zij is binnen de school onze vertrouwenspersoon voor ouders en leerlingen, anti-pest coördinator en de deskundige op het gebied van Relaties Intimiteit en Seksualiteit (RIS). Ook heeft de school een schoolmaatschappelijk werker, zij ondersteunt ouders en school bij specifieke hulpvragen en is onderdeel van de Commissie van leerlingenzorg (CvL).

Motorische en lichamelijke ontwikkeling
Binnen Kentalis DoetinTaal is er een externe vakdocent bewegingsonderwijs werkzaam in alle groepen. Daarnaast is er de mogelijkheid om via Kentalis Zorg Psychomotorische Therapie (PMT) aan te vragen. Deze therapie wordt op onze locatie verzorgd.

Medisch handelen en persoonlijke verzorging 
De jeugdarts van de GGD is onderdeel van de CvL, zij ondersteunt school bij specifieke hulpvragen. Daarnaast voert zij de periodieke gezondheidsonderzoeken van onze leerlingen op school uit.

Hoorrecht
Vanaf 1 augustus 2025 zijn wij verplicht hoorrecht toe te passen bij onze leerlingen. Dit doen wij door leerlingen deel te laten nemen aan de gesprekken betreffende hun eigen OPP (Ontwikkelingsperspectief Plan). 

Onze grenzen
In beginsel zijn alle leerlingen met het juiste arrangement welkom op onze school. Dat is ons uitgangspunt. Onze school kan leerlingen basisondersteuning cluster 2 TOS geven en in sommige gevallen extra ondersteuning. We geven daarmee onze grenzen aan m.b.t. de extra ondersteuning die we kunnen bieden. 

Wanneer de begeleiding van een kind meer ondersteuning en zorg vraagt dan wij wellicht kunnen bieden, gaan wij altijd een gesprek aan met de ouders, het SWV en/of Jeugdhulp. 

Wij kunnen zeer waarschijnlijk geen passend onderwijs geven aan: 
1. Leerlingen die vanwege hun gedrag een gevaar vormen voor de medeleerlingen 
2. Leerlingen die vanwege hun gedrag een gevaar vormen voor de leraren/medewerkers 
3. Leerlingen die zeer specialistische medische hulp en ondersteuning nodig hebben 
4. Leerlingen die niet in staat zijn om in een groepsgrootte van plusminus 15 leerlingen te functioneren. Wij bieden onderwijs op maat, maar zijn niet in staat om individueel onderwijs of onderwijs aan zeer kleine groepjes te bieden.

Schoolplan

Iedere school beschrijft haar uitgangspunten, het aanbod en de lange-termijn-doelen in een schoolplan. Het schoolplan is geschreven voor de periode van 4 jaar. Vanaf januari 2024 zijn we gestart met een nieuwe schoolplan-periode. De ontwikkeldoelen die daarin beschreven staan vormen de focus voor ons handelen in de komende jaren.

De volgende thema's zullen in ieder geval een plek hebben in ons schoolplan: taal, sociaal emotionele ontwikkeling, ouderbetrokkenheid, professionele schoolcultuur en inclusiever onderwijs.

Het schoolplan is opgesteld door de directie in samenwerking met het hele team en vastgesteld door de medezeggenschapsraad. De teamleden denken mee over de missie en visie van de onderwijseenheid en leveren een bijdrage aan de zelfevaluatie en de nulmeting. Met behulp van een jaarlijkse evaluatie stellen we per jaar vast wat er (nog niet) goed gaat en bepalen we onze verbeterdoelen. De voorgenomen verbeterdoelen zetten we weg in jaarplannen. In de geëvalueerde jaarplannen geven we onze bevindingen weer en dat vormt het (onderwijsinhoudelijk) jaarverslag en is input voor het volgende jaarplan. Op deze wijze werken we planmatig en geven we vorm aan een cyclus van data, duiden, doelen, doen.

Vanaf schooljaar 23-24 werken we expliciet aan onze verbetercultuur door te werken met de methodiek van Stichting LeerKRACHT. Jaarlijks kiezen we met het team een aantal doelen waarop we ons dat jaar focussen, aan deze doelen besteden we extra tijd om het onderwijs voor de leerlingen te verbeteren, hier maken we verbeterborden voor. We streven in onze verbetercultuur continu naar 'Elke dag samen een beetje beter'. 

Mocht u meer informatie willen over de inhoud van het schoolplan dan kunt u contact opnemen met onze directeur.

Organisatie van de school

Kentalis DoetinTaal is een school met een regionale functie. Onze leerlingen komen uit het gebied rondom Doetinchem dat ongeveer ligt tussen 's-Heerenberg-Didam-Doesburg-Zutphen-Zieuwent-Dinxperlo. 

Op onze school starten we dit jaar met ongeveer 75 leerlingen. 
De gemiddelde groepsgrootte binnen het speciaal onderwijs van Kentalis is 14 leerlingen. Dit betekent in de praktijk dat groepen soms groter en soms kleiner kunnen zijn dan deze 14 leerlingen. Dit schooljaar hebben we de volgende groepen in de school: 1/2, 3, 4, 5, 5/6 en 7/8.

We volgen zoveel mogelijk dezelfde inhoud en structuur als het regulier onderwijs. We streven dezelfde kerndoelen na en zijn georganiseerd volgens dezelfde principes (groepen 1 t/m 8). Leerlingen worden voornamelijk ingedeeld op basis van kalenderleeftijd. Binnen de groep wordt goed gekeken naar wat een leerling nodig heeft om te kunnen leren. Voor de groepen staat dit beschreven in leerroute kaarten. Er wordt in maximaal 3 niveaus gewerkt. Indien het passend is bij de onderwijsbehoeften van de leerling werken we groepsoverstijgend.

Binnen het team werken veel verschillende disciplines met elk hun eigen deskundigheid nauw met elkaar samen. Dit betekent dat ieder kind onder de verantwoording valt van een klein team dat dicht bij hem of haar staat. Zo’n klein team bestaat doorgaans uit een leerkracht, een onderwijsassistent of leraarondersteuner, een logopedist en indien nodig vakleerkrachten. Dit team zorgt met elkaar en in afstemming met ouders, voor het onderwijs dat het best past bij de onderwijsbehoeften van uw kind. 
Deze kleine teams in de school worden weer ondersteund door de gedragsdeskundige, intern begeleider, school maatschappelijk werker, conciërge, administratief medewerkers en directeur. Een aantal van deze disciplines maken deel uit van de Commissie voor Leerlingenzorg (CvL). De Commissie voor Leerlingenzorg volgt en borgt de ontwikkeling van de leerlingen en de school.

 

Voorzieningen
Onze school beschikt over de volgende (fysieke) voorzieningen: bredere gangen, grotere lokalen en onze school is Rolstoeltoegankelijk. Kentalis DoetinTaal beschikt  over de volgende (organisatorische) voorzieningen: Digiborden, soundfieldapparatuur en iPads in alle klassen, laptops in school voor gebruik in de klassen en door medewerkers.

Onderwijsteam

In het gebouw van Kentalis DoetinTaal werken verschillende vormen van zorg en onderwijs onder één dak. Naast onderwijs is er ook naschoolse groepsbehandeling (NGB) en individuele therapie in het gebouw.

Het onderwijsteam bestaat uit 30 medewerkers. Een ieder levert een specifieke bijdrage aan het onderwijs en de begeleiding van de leerlingen:

  • De leerkracht verzorgt samen met logopedisten, leraarondersteuners en klassenassistenten het onderwijs aan de leerling.
  • De vakleerkrachten verzorgen specifieke onderdelen van het onderwijs voor leerlingen, bijv. het bewegingsonderwijs.
  • De Commissie van Leerlingenzorg (CVL), bestaande uit: leerkracht, logopedist, intern begeleider, maatschappelijk werker, gedragsdeskundige en directeur. Zij zijn verantwoordelijk voor de leerlingenzorg.
  • Ondersteunende functionarissen: administratie en conciërge.
  • De directeur geeft integrale leiding aan de school.
  • Stagiaires, ondersteunen en leren doordat we ze kennis geven over onze vorm van speciaal onderwijs. 

 

 

 

 

 

 

Rondleiding en inschrijven op onze school

Bent u benieuwd naar onze school? We nodigen u van harte uit voor een kennismakingsbezoek wanneer uw kind een onderwijsarrangement heeft of krijgt. 

De directeur laat u de school zien en vertelt over ons onderwijs en onze visie. Ook kunt u dan uw vragen stellen.

Om uw kind bij ons op school te kunnen inschrijven, is een onderwijsarrangement (afgegeven door de Commissie van Onderzoek) nodig. Na inschrijving wordt u uitgenodigd voor een intakegesprek met de intern begeleider. Tijdens het intakegesprek mag uw kind kennismaken met de school, de leerkracht en de leerlingen van de groep waarin hij of zij geplaatst wordt (als dit al bekend is). Kleuters, die voor het eerst naar de basisschool gaan, kunnen instromen na hun vierde verjaardag. De startdatum van een nieuwe leerling is altijd in overleg met de intern begeleider.

Voor meer informatie m.b.t. het aanvragen van een arrangement zie de algemene Kentalis schoolgids op de Kentalis Website.