Praktische informatie

Schooltijden

Dag van - tot
Maandag 08.30 - 14.15 uur 
Dinsdag  08.30 - 14.15 uur
Woensdag 08.30 - 14.15 uur 
Donderdag 08.30 - 14.15 uur
Vrijdag  08.30 - 14.15 uur 

 

Vakantie en activiteitenrooster

Vakantie  datum
Herfstvakantie 23 t/m 27 oktober 2023
Kerstvakantie 25 december 2023 t/m 5 januari 2024
Voorjaarsvakantie 19 februari t/m 23 februari 2024
Goede Vrijdag 29 maart 2024
Tweede Paasdag  1 april 2024
Koningsdag  27 april 2024
Meivakantie  29 april t/m 10 mei 2024
Hemelvaartsdag + vrije vrijdag  9 mei 2024
Tweede Pinksterdag 20 mei 2024
Zomervakantie  22 juli t/m 6 september 2024

Activiteitenrooster

Activiteit  datum 
Schoolfotograaf  9 en 10 oktober 2023
Kinderboekenweek   9 t/m 13 oktober 2023
Grote Rekendag  3 april 2024 
Koningsspelen   19 april 2024

 

Lesvrije dagen

Studiedagen / vrije dagen voor de leerlingen 

Donderdag 21 september 2023 Studiedag 
Donderdag 30 november 2023 Studiedag 
Donderdag 7 december 2023 Kleutervrije dag (groep 0, 1, 2)
Woensdag 14 februari 2024 Studiedag / Biddag 
Woensdag 3 april 2024 Kleutervrije dag (groep 0, 1, 2)
Vrijdag 12 april 2024 Studiedag 
Dinsdag 11 juni 2024 Kleutervrije dag (groep 0, 1, 2)
Dinsdag 2 juli 2024 Studiedag 
Vrijdagmiddag 19 juli 2024 Verhuismiddag, leerlingen 12.00 uur vrij 

Leerlingbespreking

In de informatiekaart die aan het begin van het nieuwe schooljaar wordt uitgereikt staan de geplande leerlingenbesprekingen per unit en groep vermeld. Op deze dagen zijn de leerlingen vrij. Er worden ook nog leerlingbesprekingen gepland in de laatste periode van het schooljaar 2023-2024 maar op die dagen gaan de leerlingen gewoon naar school. Mocht dit anders zijn, dan wordt u hier op tijd over geïnformeerd.

Ziek melden

Is uw kind ziek? Meld dit dan vóór 08.15 uur bij de administratie via 038-4554400. Gaat uw kind met de taxi naar school? Geef het dan ook door aan de vervoerder. Is uw kind zonder bericht van u om 09.15 uur niet op school, dan nemen we voor de veiligheid contact met u op.

Wegbrengen en ophalen

Bij de ingang van het gebouw in Zwolle is het bij aanvang en bij het uitgaan van de school druk en onoverzichtelijk. Hierdoor hebben we onvoldoende zicht op wie er allemaal in de school loopt. Om de veiligheid van de kinderen te waarborgen, zijn er daarom regels opgesteld voor het brengen en ophalen van kinderen. Ook hebben de leerlingen per unit en/of groep een andere in- en uitgang; deze staan duidelijk aangegeven voor het gebouw.

Wegbrengen

Leerlingen groep 1 en 2

  • ’s morgens brengt u uw kind zelf naar de groep.
  • Wanneer uw kind met de taxi komt loopt de taxiwacht ’s morgens met uw kind naar de klas.

Leerlingen vanaf groep 3

  • De leerlingen vanaf groep 3 lopen zelfstandig naar de eigen klas.
  • U (en de taxichauffeur) kunt bij de voordeur afscheid nemen.


Ophalen

  • Bij het ophalen wacht u (en de taxichauffeur) buiten de school op uw kind.
  • De taxiwacht komt bij u om de naam van uw kind te vragen en vervolgens om te roepen.

Aanrij route

  • De aanrij route van de Enkschool is via de Hornstraat die automatisch overgaat in de Jan Buschstraat; dit in verband met de veiligheid voor wandelaars en fietsers. Dit geldt zowel voor het halen als brengen.
  • Als u met de auto komt, parkeer uw auto dan op de bezoekers plaatsen. De overige parkeerplekken/insteek havens voor de school, zijn voor de taxi’s.
  • Komt u met de fiets, gebruikt u dan het op de straat getekende loop/fietspad. Zo komen de fietsers en wandelaars niet vlak achter de taxi’s langs bij het brengen en halen.

Rookvrij

Daarnaast willen wij u er op wijzen dat er niet gerookt mag worden op het schoolplein.
 

Begrippen en afkorting

  • AD Ambulante Dienstverlening
  • AC Audiologisch Centrum
  • BHV Bedrijfs HulpVerlening
  • CJG Centrum voor Jeugd en Gezin
  • CI Cochleair Implantaat
  • CIDS Cultuur en Identiteit voor Doven en Slechthorenden
  • CITO Centraal Instituut voor Toets Ontwikkeling
  • CMB Communicatief Meervoudige Beperking 
  • CvL Commissie van Leerlingenzorg
  • CvO Commissie van Onderzoek
  • DSH Doof of Slechthorend
  • EHBO Eerste Hulp Bij Ongelukken
  • FOSS Nederlandse Federatie van Ouders van Slechthorende Kinderen en van kinderen met Spraaktaalmoeilijkheden
  • FODOK Nederlandse Federatie van Ouders van Dove Kinderen
  • GGZ Geestelijke Gezondheid Zorg
  • HAVO Hoger algemeen voortgezet onderwijs
  • HGD Handelingsgerichte diagnostiek
  • HGW Handelingsgericht werken
  • IB-er Intern begeleider
  • ICT Informatieverwerking Computers en Technologie
  • IPC International Primary Curriculum/thematisch werken
  • JGZ Jeugdgezondheidszorg
  • KIES Kinderen In Een Scheiding
  • LiB Leerling in Beeld
  • LIST Integraal schoolverbeteringsproject gericht op verbeteren leesresultaten 
  • LMR Locatie Medezeggenschapsraad
  • LVS CV Leerlingvolgsysteem voor communicatieve vaardigheden
  • MR Medezeggenschapsraad
  • MSV Monitor Sociale Veiligheid
  • MT Managementteam
  • NGT Nederlandse Gebarentaal
  • NmG Nederlands ondersteund met Gebaren
  • NVO Nederlandse Vereniging van pedagogen en Onderwijskundigen  
  • OOGO Op Overeenstemming Gericht Overleg
  • OPP Ontwikkeling Perspectief
  • PAD Programma Alternatieve Denkstrategieën
  • ParnasSys Leerlingvolgsysteem
  • PrO Praktijkgericht Onderwijs
  • RIS Relaties Intimiteit en Seksualiteit
  • SBO Speciaal Basis Onderwijs
  • SCOL Sociale Competentie Observatie Lijst
  • SCvL School Commissie van Leerlingenzorg
  • SH Slechthorend
  • SiS School in School setting
  • SO Speciaal Onderwijs
  • SOP School Ondersteunings Profiel
  • SOT School Ontwikkel Team
  • TBT Trajectbegeleidersteam
  • TOS Taalontwikkelingsstoornis
  • VMBO BB Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs BasisBeroepsgerichte leerweg
  • VMBO KB Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs Kaderberoepsgerichte leerweg
  • VMBO TL Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs Theoretische Leerweg
  • VMBO LWOO Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs met LeerWeg Ondersteunend Onderwijs
  • VSO Voortgezet Speciaal Onderwijs
  • VWO Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs
  • WMK Werken Met Kwaliteit 
  • WIG Wereld In Getallen