Wil je hulp, bijvoorbeeld omdat je kind een taalontwikkelingsstoornis of een communicatief meervoudige beperking heeft of slechthorend, doof of doofblind is? Neem contact op met het Aanmeldpunt Zorg. Voor zorg heb je altijd een verwijzing nodig.
Volg deze stappen:
- Vul het contactformulier Aanmeldpunt Zorg in. Daarna nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Je bent dan nog niet direct aangemeld. Eerst kijken we samen naar je hulpvraag en vertellen je over de mogelijkheden.
- Wij sturen je een aanmeldformulier. Dit formulier en andere gegevens verzamelen we om te beoordelen of je in aanmerking komt voor zorg bij Kentalis.
- Kom je in aanmerking voor onze zorg? Een behandelcoördinator van Kentalis neemt zo snel mogelijk contact met je op om een intakegesprek te plannen. In dit gesprek bekijken we samen welke vorm van zorg het meest passend is. Je aanmelding is dan compleet.
Aanmelden met een verwijzing van een Kentalis audiologisch centrum
Zijn de onderzoeken bij een Kentalis audiologisch centrum gedaan? En heb je een verwijzing? Dan wordt het aanmelden opgepakt door het Aanmeldpunt Zorg. Wij nemen contact met je op voor de volgende stap en of er extra informatie nodig is.
Heb je vragen over het doorsturen van de aanmelding naar het Aanmeldpunt Zorg? Neem dan contact op met het audiologisch centrum.

Verwijzing
Heb je vragen over de verwijzing, indicatie of kosten? Wij hebben alle informatie voor je verzameld.
Passantentarieven
Als je niet verzekerd bent of een buitenlandse zorgverzekering hebt, gelden er passantentarieven. In dit geval stuurt Kentalis de factuur direct naar jou.
Neem je legitimatie mee
Kentalis hanteert een legitimatieplicht. Neem bij het intakegesprek een geldig identiteitsbewijs mee (van diegene die zorg krijgt).
Veelgestelde vragen & contact
Heb je vragen over het aanmelden? Wij hebben de veelgestelde vragen verzameld of neem contact met ons op.