Inleiding
Beste ouders,
Voor u ligt de schoolgids van Kentalis Talent DSH schooljaar 2025-2026. Kentalis Talent DSH is een school voor speciaal onderwijs aan dove en slechthorende leerlingen (DSH), cluster 2, in Vught. De schoolgids bestaat uit twee delen: een Algemene schoolgids | Kentalis en een schoolspecifiek deel. De informatie in dit schoolspecifiek deel is bedoeld voor ouders van leerlingen op Talent DSH. Mocht u informatie missen in onze schoolgids, dan is deze hoogstwaarschijnlijk terig te vinden in de Algemene Schoolgids van Kentalis (zie link hierboven), omdat er voor een aantal aspecten Kentalis-brede afspraken en protocollen zijn.
Naast onze schoolgids heeft Talent DSH ook een informatiekaart met belangrijke informatie over activiteiten op onze school en is het vakantierooster beschikbaar.
Wij streven ernaar om zoveel mogelijk een ’gewone’ basisschool te zijn, maar dan voor dove en slechthorende leerlingen. Dat betekent, dat dezelfde vak- en ontwikkelingsgebieden worden aangeboden als in het reguliere basisonderwijs. Om aan de onderwijsbehoeften van dove en slechthorende leerlingen tegemoet te komen, gaat Talent DSH uit van een combinatie van een ontwikkelingsgerichte, programmagerichte en ervaringsgerichte aanpak. De specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met een auditieve en/of communicatieve beperking vraagt echter meer dan een reguliere basisschool in de meeste gevallen kan bieden, namelijk:
- kleine groepen met veel aandacht voor communicatie, spraak-, taal- en hoorontwikkeling
- aanbod van de Nederlandse Gebarentaal (NGT) en Nederlands met Gebaren (NmG)
- logopedie
- extra aandacht voor sociaal-emotionele ontwikkeling
- aandacht voor aspecten die samenhangen met identiteitsvorming in relatie tot doofheid/(ernstige) slechthorendheid
Dit gespecialiseerde onderwijs geven wij vorm samen met de leerlingen zelf, ouders, onderwijzend personeel en andere professionals. Jaarlijks wordt er samen met ouders geëvalueerd wat de best passende onderwijsplek is voor hun kind. Dat kan onze speciale setting zijn, de mediumsetting in Sint Michielsgestel of thuisnabij regulier onderwijs met ambulante ondersteuning. De mate van onderwijsondersteuning in deze 3 settingen is verschillend. Mocht u hierover meer informatie willen, kunt u hierover in gesprek met intern begeleider of directeur.
We zijn ambitieus en werken opbrengstgericht. We plannen ons onderwijs, meten de resultaten en opbrengsten, analyseren deze en passen ons onderwijskundig beleid, waar nodig, aan op basis van de analyses. Vanuit de onderwijsinspectie hebben we in 2022 opnieuw het predicaat excellent ontvangen.
Hopelijk bent u nieuwsgierig geworden naar de inhoud van onze schoolgids.
Met hartelijke groet,
Susan Zant
Directeur Kentalis Talent DSH
Onze visie
In 2022 heeft het team de huidige visie geformuleerd:
Binnen het team van Talent DSH mag je zijn wie je bent, krijg je ruimte en steun om te groeien als professional. Een professional binnen het team van Talent DSH is deskundig op het gebied van: doof- en slechthorendheid, communicatie, is gebarentaalvaardig en heeft een goede samenwerking met collega’s, leerlingen, hun ouders en externe betrokkenen. In onze communicatie houden wij rekening met de ander en stemmen wij af op elkaar. Wij werken samen door elkaar feedback/feedforward te geven in het belang van onze leerlingen en onze eigen professionele groei. Daarbij maken we gebruik van elkaars kwaliteiten en TALENTEN.
Ons streven is om in 2026 bekend te staan als school waar de leerling in een plezierige en veilige sfeer in zijn/haar kracht wordt gezet door de talenten te ontplooien. De leerling leert wat zijn/haar kwaliteiten zijn en hoe deze te gebruiken. Hij/zij weet hoe om te gaan met de doof-/slechthorendheid. Ook weet de leerling welke voorzieningen er zijn en maakt hierin keuzes om de zelfredzaamheid in de samenleving te vergroten. De communicatie is voor iedereen toegankelijk door het gebruik van gebaren/gebarentaal in iedere setting.
Er is binnen onderwijs een beweging naar inclusief onderwijs. Onderzoek heeft aangetoond dat inclusief onderwijs een positief effect heeft op de cognitieve en sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen met en zonder een beperking. Kinderen met extra ondersteuningsbehoeften die inclusief onderwijs volgen, krijgen bovendien meer kansen in hun schoolloopbaan en op de arbeidsmarkt. Daarom is het vanuit het Ministerie van onderwijs de opdracht om inclusief onderwijs vorm te geven voor 2035.
Het mediumonderwijs op de Bolster is al een vorm van inclusief onderwijs. Maar nu nog niet voor alle kinderen. Op dit moment verkennen we de mogelijkheden om samen met OBS de Bolster in Sint Michielsgestel een nieuwe school / kindcentrum te bouwen waarin we inclusief onderwijs vorm kunnen geven passend bij onze doelgroep.
Op Talent mag je zijn wie je bent!
Bovenstaande visie wordt dit schooljaar met het gehele team geëvalueerd en aangepast daar waar nodig.
Vanuit onze visie heeft Talent DSH een gedragscode. Deze staat, onder onze visie, beschreven in de schoolklimaatovereenkomst DSH. Van ieder teamlid verwachten wij dat ze de gedragscode lezen, respecteren en naleven. De gedragscode van Talent DSH is daarnaast uitgeschreven in relatie tot de Kentalis strategie en de bijbehorende 7 pijlers van Kentalis. Zie pijlers en gedragscode Talent DSH.
Onze leerlingen
Kentalis Talent DSH is een SO-school voor leerlingen met een auditieve beperking. De school heeft leerlingen in de leeftijd van drie tot dertien jaar en is erop gericht leerlingen, indien mogelijk, te laten uitstromen naar regulier basisonderwijs, daar waar dit passend is. Om dit te kunnen doen, is het aanbod van de school tweetalig. Leerlingen krijgen les in NGT en Nederlands en krijgen bovendien strategieën aangeleerd hoe om te gaan met hun beperking in een horende omgeving. We betrekken de familieleden van de leerlingen bij de ontwikkeling en leren hen ook wat de leerlingen nodig hebben om zelfredzaam te zijn in een horende samenleving.
Arrangementen
Kentalis Talent DSH kent verschillende arrangementen:
- intensief onderwijsarrangement DSH
- intensief onderwijsarrangement DSH/MG
- intensief onderwijsarrangement DSH/NK
- (medium) ondersteuningsarrangement
Om te starten op Talent DSH is een intensief onderwijsarrangement DSH nodig. De Commissie van Onderzoek (CvO) bepaalt of een leerling behoort tot de doelgroep en of een intensief arrangement, cluster 2 onderwijs, passend is. Daarvoor zijn landelijk geldende richtlijnen. Als het passend is, krijgt de leerling van de CvO een besluit voor een intensief onderwijsarrangement (speciaal onderwijs) en kan de leerling bij ons starten.
Ook kent onze school het Nieuwkomersarrangement (DSH/NK). Dit arrangement is bedoeld voor dove of slechthorende leerlingen die afkomstig zijn uit een ander land dan Nederland en in Nederland minder dan 4 jaar onderwijs hebben genoten. Als gevolg hiervan hebben ze op het gebied van communicatie, taalontwikkeling, leren en sociaal-emotionele ontwikkeling vaak een grote achterstand. Een NK-arrangement biedt mogelijkheden om hen extra te ondersteunen in hun ontwikkeling.
We zijn een neutraal bijzondere school. Dat betekent dat wij een school zijn voor alle leerlingen, ongeacht de religieuze of levensbeschouwelijke achtergrond.
Onze leerlingen op de mediumlocatie
Leerlingen met een (medium) ondersteuningsarrangement, volgen mediumonderwijs op OBS de Bolster in Sint-Michielsgestel óf thuisnabij onderwijs met Ambulante Begeleiding. Talent DSH heeft een intensieve samenwerking OBS de Bolster, een reguliere school in Sint-Michielsgestel, waar een zogenoemd medium (ondersteunings)arrangement is ingericht. Leerlingen die uitstromen naar OBS de Bolster volgen in Sint-Michielsgestel onderwijs. Vanuit Talent DSH zijn leerkrachten, een logopedist, een NGT-docent naar OBS de Bolster gedetacheerd voor ondersteuning van leerlingen en team. De intern begeleider en gedragskundige zijn naar behoefte op de Bolster aanwezig.
Kentalis Talent DSH heeft sinds 2015 het predicaat Excellent, dat vanaf 2018 verbonden is aan de waardering Goed van de inspectie. In juni 2022 heeft de school opnieuw het predicaat excellent verkregen. Dit predicaat geldt tot en met 2025.
Ondersteuning
De ondersteuning op Talent DSH is afgestemd op de onderwijsbehoeften van de leerlingpopulatie. Uitgangspunt voor alle leerlingen is de basisondersteuning die we bieden. Daarnaast kunnen we voor leerlingen die een extra ondersteuningsvraag hebben mogelijk extra begeleiding of middelen inzetten. Denk bijvoorbeeld aan extra begeleiding, extra tijd, hulpmiddelen of andere oplossingen die ervoor zorgen dat uw kind het onderwijs kan volgen. Deze extra ondersteuning staat beschreven in het OPP van uw kind.
Alle DSH leerlingen hebben behoefte aan cluster 2-specifieke ondersteuning. Deze staat beschreven in het document Basisondersteuning Talent DSH. Via hun individueel traject wordt leerlingen om input gevraagd. Die input wordt meegenomen in het ondersteuningsaanbod.
Elk jaar bekijkt onze Commissie van Leerlingenzorg (CvL), in overleg met ouders, of Talent DSH nog de best passende onderwijsplek is voor de leerling en of de leerling (nog) een passend arrangement heeft. We helpen ouders om een verlenging van het arrangement aan te vragen (of een ander arrangement, als dat beter past) bij de (onafhankelijke) Commissie van Onderzoek (CvO). De CvO bepaalt uiteindelijk welk arrangement een leerling krijgt. Dit arrangement geeft toegang tot onderwijs of ondersteuning voor de leerling. Als ouders het niet eens zijn met het besluit van de CvO, of niet tevreden zijn over de gang van zaken, kunnen ze hiervoor een klacht indienen. Meer informatie daarover kunt u vinden in de algemene Kentalis schoolgids op de Kentalis website.
Als ouders denken aan overstap naar een andere onderwijssetting, medium of thuisnabij, worden ze vriendelijk verzocht om contact op te nemen met de intern begeleider. School kijkt dan samen met ouders welk advies vanuit school als passend gezien wordt en wat de te nemen stappen zijn in de overstap.
DSH intensief onderwijsarrangement
Het onderwijsaanbod op Talent DSH is onderwijsaanbod zoals in regulier onderwijs, maar dan afgestemd op de onderwijsbehoeften van dove en slechthorende kinderen. De groepsgrootte is kleiner, rond de 8 leerlingen per groep, waardoor er ruimte is voor intensief aanbod en begeleiding van de leerlingen.
Op school Talent DSH in Vught bieden we twee talen aan: het gesproken en geschreven Nederlands (ondersteund met gebaren) en de Nederlandse Gebarentaal (NGT). De horende medewerkers communiceren in NmG en de dove of slechthorende medewerkers in NGT. Waar nodig communiceren horende medewerkers ook in NGT met leerlingen. NGT wordt ook als vakles aangeboden door een NGT-docent. Het is belangrijk dat er voor onze leerlingen dove en slechthorende rolmodellen zijn. Daarom werken er op onze school horende én dove of slechthorende medewerkers.
DSH leerlingen kunnen in het intensieve arrangement starten vanaf drie jaar. Voor deze jonge leerlingen is er een peutergroep. In een aantal gevallen is het mogelijk om al wat eerder (vanaf 2,5 jaar) te beginnen in deze peutergroep, met ontheffing van de Onderwijsinspectie. Leerlingen verlaten onze school tussentijds als dat passend is bij de onderwijs-/ondersteuningsbehoefte. Of aan het einde van de schoolperiode als ze twaalf of dertien jaar zijn of worden. Het is voor sommige leerlingen mogelijk om de schoolperiode te verlengen met één jaar. We hanteren de leerstof van de basisschool als uitgangspunt voor ons onderwijsaanbod. Sommige leerlingen hebben bijkomende hulpvragen op het gebied van leren en/of gedrag. Binnen ons intensief onderwijsarrangement is er veel aandacht voor de CIDS (Culturele vorming en Identiteit voor Doven en Slechthorenden) van DSH leerlingen. Daarvoor is er in alle groepen aandacht, verweven in de lessen, maar er zijn ook speciale CIDS-lessen vanaf groep 3. Het doel is dat de leerlingen een positief en reëel zelfbeeld ontwikkelen. Ze leren omgaan met de gevolgen van hun gehoorbeperking en wisselen ervaringen uit om van elkaar te leren. Ook het AJONGH (Als Je Oren Niet Goed Horen)-programma wordt tijdens de CIDS-lessen aangeboden in de middenbouw.
DSH mediumvoorziening
In de mediumvoorziening werkt Kentalis Talent DSH samen met OBS de Bolster in Sint-Michielsgestel. Daar volgt een aantal DSH leerlingen samen met horende leerlingen onderwijs in een reguliere setting. Op OBS de Bolster is NGT een vakles voor DSH leerlingen en is er een tolk aanwezig in de groepen. De leerkrachten en logopedist die vanuit Talent DSH op deze locatie ondersteunen, gebruiken gesproken Nederlands met ondersteunende gebaren. In deze mediumvoorziening is er ook een DSH medewerker actief die NGT-les verzorgt en in de middenbouw ook CIDS en het AJONGH-programma. Op OBS de Bolster is er een gebaar van de week voor álle leerlingen en worden jaarlijks belevingscircuits georganiseerd voor leerlingen en medewerkers. Op studiedagen van OBS de Bolster mogen DSH leerlingen sociaal integreren op Talent DSH. Vanuit Talent DSH worden de vorderingen en het welzijn van de DSH-leerlingen op OBS de Bolster gevolgd. Interne begeleiders en gedragskundigen kunnen, als dat nodig is, aanvullend ondersteunen bij hulpvragen.
Ondersteuningsarrangementen in het reguliere onderwijs
Een aantal leerlingen kan, met extra ondersteuning vanuit Ambulante Dienst, onderwijs volgen op een reguliere basisschool in de eigen woonplaats. Deze leerlingen worden begeleid door een medewerker van de ambulante dienstverlening in hun regio. Soms is dat Kentalis, soms is dat Auris en soms is dat Vitus Zuid. De begeleiding is primair gericht op de ondersteuningsvragen van de leerkracht(en) van de reguliere school. Het regelen van de tolk binnen het regulier onderwijs is aan ouders.
Schoolplan
Onze uitgangspunten, ons aanbod en de lange-termijn-doelen worden elke vier jaar beschreven in een schoolplan. Het schoolplan is geschreven voor de periode van de schooljaren 2024-2028. Het huidige schoolplan is opgesteld door de directeur en is vastgesteld door de medezeggenschapsraad. De teamleden hebben meegedacht over de missie en visie van de school en de sterkte-zwakteanalyse, de zelfevaluatie en de nulmeting komen vanuit het inspectiebezoek in november 2022.
Aan het schoolplan wordt jaarlijks een jaarplan gekoppeld. Een jaarplan loopt per kalenderjaar. Dat plan bevat per werkgroep doelen voor het jaar. Het plan wordt besproken met het team en met de LMR. Naast de schoolspecifieke doelen zijn er ook bovenschoolse doelen beschreven in ons jaarplan.

De speerpunten voor 2025 zijn:
- professionele communicatie en feedback
- leerlijnen
- gerichte aandacht voor differentiatie in de klas

Onze werkgroepen zijn: taalonderwijs, leesonderwijs, rekenonderwijs, logopedie, leren leren, ICT/media wijsheid, eigenaarschap van de leerling, burgerschap en RIS/SEO/gezonde school.
Tussentijds evalueren de werkgroepen hun doelen uit het jaarplan. De vorderingen worden teruggekoppeld aan het team. In de geëvalueerde jaarplannen beschrijven de werkgroepen de ontwikkelingen van hun plan van het jaar. Dat vormt samen het (onderwijs inhoudelijk) jaarverslag. Door alles te beschrijven vanuit 4D (data, duiden, doelen en doen) werken we planmatig. Zo bekijken we waar verbeteringen mogelijk zijn en bepalen onze verbeterdoelen.

Het schoolplan is op te vragen bij de directeur.
Omdat het leerlingenaantal van onze school sinds een aantal jaren groeit is er ook een groei van het team zichtbaar. Nieuwe medewerkers staan voor de uitdaging om gebaarvaardig te worden/NGT te verwerven. Daarnaast volgen zij een scholingstraject om vaardig te worden in de specifieke pedagogische en didactische aanpak van het DSH onderwijs. We gaan zorgvuldig om met dit traject, maar zien de impact van nieuwe medewerkers op de kwaliteit van ons onderwijs en op de toegankelijkheid van de communicatie. We hebben daar aandacht voor, maar zorgen ervoor dat onze kwaliteit binnen de grenzen van onze mogelijkheden gewaarborgd blijft.
Organisatie van de school
Het intensief onderwijsarrangement wordt aangeboden in de speciale school van Kentalis Talent DSH, in Vught. De mediumvoorziening voor DSH leerlingen is vormgegeven op OBS de Bolster in Sint-Michielsgestel. Ook worden er DSH leerlingen met een ondersteuningsarrangement thuisnabij op de basisschool begeleid vanuit ambulante dienst van Kentalis. (Als de school binnen de Kentalis-regio valt.)
DSH leerlingen komen vaak van verder weg en komen daardoor veelal met taxivervoer naar Talent DSH.
We werken met een jaarklassensysteem van groep 0 t/m 8. De leerlingen worden per klas ingedeeld naar leeftijd en/of ontwikkelingsniveau. Soms wordt er gewerkt in combinatiegroepen. Vanwege het groeiend aantal nieuwkomers starten we schooljaar 2025-2026 met een wereldgroep. Bij aanvang van schooljaar 2025-2026 starten we met 11 groepen. De groepsindeling kan gedurende het schooljaar gewijzigd worden in verband met in- en uitstroom van leerlingen. Ouders worden hier tijdig over geïnformeerd.
In geval van ziekte of verlof van een leerkracht probeert de school zo goed mogelijk een vervanger in te zetten uit het eigen team. Indien er geen vervangingsmogelijkheden zijn, kan besloten worden dat een groep thuis blijft. Echter, de school heeft wel een opvangplicht. Ouders die de opvang niet geregeld kunnen krijgen, kunnen dit aangeven en vervolgens hun kind naar school laten komen. Er wordt dan gekeken in welke andere groep het kind geplaatst kan worden of het kind ontvangt een alternatief programma.
In sommige groepen worden de leerkrachten door (dove) onderwijsassistenten of een (dove of horende) leerkrachtondersteuner ondersteund.
Zorg voor leerlingen met specifieke behoeften
Binnen de groep wordt goed gekeken naar wat een leerling nodig heeft om te kunnen leren. Voor elke groep staat dit beschreven in een groepsplan. Er wordt in maximaal drie niveaus gewerkt. Vanaf groep vier wordt in verband met verschillen in niveaus voor een aantal vakken in groepsoverstijgende niveaugroepen gewerkt. Soms wordt een korte periode extra ondersteuning ingezet als daar noodzaak/ruimte voor is. Dat betreft uitzonderingsgevallen waarbij leerlingen (buiten de klas) individueel of in een groepje worden begeleid.
Binnen onze school heeft een aantal leerlingen een MG-arrangement omdat deze leerlingen een complexe onderwijs-/ondersteuningsbehoefte hebben. Vanuit dit arrangement kan extra ondersteuning vormgegeven worden. De vormgeving en invulling wordt beschreven in het OPP (Ontwikkelingsperspectiefplan). De aanvraag van een MG-arrangement gaat in samenspraak met ouders via de CvL.
Binnen onze school is er een aantal leerlingen met een nieuwkomersarrangement (NK). De financiering hiervan is door Kentalis en is van tijdelijke aard. Vanuit deze financiering kan extra ondersteuning vormgegeven worden.
Voor leerlingen met een medische problematiek gaat de intern begeleider in overleg met ouders over de zorgbehoeften en mogelijkheden (en beperkingen) op onze school. Zo is bijvoorbeeld het verzorgen van sondevoeding door scholing van medewerkers mogelijk gemaakt.
Voorzieningen voor de leerlingen
Naast klaslokalen voor onderwijs zijn er gemeenschappelijke ruimten: het Hart van de school is de personeelskamer en wordt gebruikt voor schoolbrede activiteiten. Verder zijn in het gebouw een gymzaal, een lokaal voor beeldende vorming, een speel-leerlokaal, logopediebehandelruimten, een bibliotheek, een open leercentrum, werkruimtes voor directie en managementassistent, NGT-leerkrachten, intern begeleiders, gedragskundigen. Bij de entree is een receptie aanwezig.
Onze schoolbibliotheek is in 2023 vernieuwd. Er is een samenwerking met Huis73. Huis73 is de actieve bibliotheek in de regio van onze school. Er zijn leesboeken in alle genres en speciale boeken voor onze doelgroep, maar ook informatieve boeken, prentenboeken, verteltassen en een aantal uit te lenen themadozen. Voor voorleesactiviteiten is er een voorleeshoek. Er is een presentatiehoek. Ook kunnen de leerlingen in de bibliotheek lekker gaan zitten als ze een boek uitkiezen.
Binnen het gebouw van Talent zijn ook gevestigd: Kentalis Talent TOS (een school voor leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis), Kentalis De Vlinders DSH (2 groepen), Kentalis De Schakel TOS (5 groepen), Kentalis Ambulante Dienst.
Onderwijsteam
In onze school werken professionals die gespecialiseerd zijn in het lesgeven aan en in het behandelen en ondersteunen van DSH leerlingen. Bij de start schooljaar 2025-2026 start Talent DSH met 55 medewerkers. Iedereen levert een specifieke bijdrage aan het onderwijs en de begeleiding van de leerlingen.
- De leerkracht verzorgt samen met leerkrachtondersteuners, onderwijsassistenten, NGT-leerkracht en logopedisten het onderwijs aan de leerling.
- De vakleerkrachten verzorgen het bewegingsonderwijs en de les beeldende vorming.
- De intern begeleiders houden zicht op de kwaliteit van het onderwijs, coördineren de leerlingenzorg en zijn een coach voor leerkrachten.
- De gedragskundigen adviseren en begeleiden medewerkers en ouders met betrekking tot de ontwikkeling van de leerlingen op sociaal en cognitief gebied en nemen waar nodig onderzoeken af.
- De CvL, bestaande uit directeur (voorzitter van de commissie), intern begeleider, gedragskundige, logopedist, is verantwoordelijk voor de leerlingenzorg.
- Er zijn ondersteunende functionarissen: managementassistent, administratief medewerker, beheerder.
- Het MT (de directeur en adjunct-directeur) geeft integraal leiding en is verantwoordelijk voor de eigen school.
De multidisciplinaire samenstelling (leerkracht, logopedist, gedragskundige, intern begeleider, leerkrachtondersteuner, vakleerkracht, onderwijsassistent) van het team zorgt voor optimale begeleiding van de leerling. De driehoek ouders-leerling-school is uitgangspunt in ons handelen. Waar nodig werken wij samen met externe partners, zoals Kentalis Zorg, GGMD, samenwerkingsverbanden, et cetera.
Wij bieden onze leerlingen onderwijs en begeleiding van hoge kwaliteit. Dat doen we door onze medewerkers steeds te blijven (bij)scholen, door onderzoek te doen in onze onderwijspraktijk en door veel samen te werken met andere onderwijsprofessionals. Ook werken we intensief samen met het reguliere onderwijs. We leren van én met elkaar. Dit heeft er mede voor gezorgd dat Kentalis Talent DSH voor de vierde keer het predicaat excellente school heeft ontvangen.
Soms lopen er ook studenten stage bij ons. Het betreft dan studenten van bijvoorbeeld de lerarenopleiding (PABO), logopedie, orthopedagogiek of NGT-leerkrachten. Daar waar het kan, zijn het dove of slechthorende stagiaires. Zij worden dan in één of meer klassen geplaatst om praktische opdrachten uit te kunnen voeren en worden begeleid door één van de teamleden.
Oriënteren en inschrijven op onze school
Bent u benieuwd naar onze school? We nodigen u van harte uit om te komen kijken als uw kind een onderwijsarrangement heeft of krijgt. De intern begeleider laat u graag de school zien en vertelt over ons onderwijs en onze visie. U kunt dan ook de groep bezoeken waar uw kind waarschijnlijk het beste bij aansluit en natuurlijk is daarbij alle ruimte voor uw vragen. U kunt een oriëntatie aanvragen via telefoonnummer 073-5588552. De intern begeleider neemt dan contact met u op om een afspraak in te plannen.
Kort na de start van een leerling op Talent DSH volgt een intakegesprek met intern begeleider en eventueel een andere medewerker.
Voor meer informatie over het aanvragen van een arrangement verwijzen wij u naar de algemene Kentalis schoolgids op de Kentalis website.