Overslaan en naar de inhoud gaan
Home

Top menu | NL

  • Over Kentalis
  • Werken bij Kentalis
  • Wetenschappelijk onderzoek
  • Audiologisch centrum
  • Onze scholen
  • Kentalisshop
  • Contact

Main menu | NL

  • Home
  • TOS
  • Slechthorend & doof
  • Doofblind
  • CMB
  • Leven met...
  • Aanmelden

Top menu

  • Over Kentalis
  • Werken bij Kentalis
  • Wetenschappelijk onderzoek
  • Audiologisch centrum
  • Onze scholen
  • Kentalisshop
  • Contact

Kruimelpad

  1. Kentalis
  2. Over Kentalis
  3. Wetenschappelijk onderzoek
  4. Werken met de ICF

Sub navigation (top menu)

  • Over Kentalis
  • Onderzoek bij Kentalis
  • Onderwijs bij Kentalis
  • Zorg bij Kentalis
  • Wetenschappelijk onderzoek
    • Afgeronde onderzoeken
    • Lopende onderzoeken
    • Hoogleraren
    • Deelkracht: samen werken aan expertise
  • Werken bij Kentalis
  • Medezeggenschap
  • Kentalis Werkpad
  • Kentalis International
  • Kentalis en DB-connect

Werken met de ICF

04 oktober 2018
Doelgroep
Communicatief meervoudige beperking (cmb)
Doof
Doofblind
Slechthorend
Taalontwikkelingsstoornis (TOS)

De ICF is de Internationale Classificatie van het menselijk Functioneren. Het raamwerk voor de typering van cliënten in de zorg in Nederland. Hoe werkt de ICF?

Om het werken met de ICF te vergemakkelijken zijn voor onze cliënten gegevenssets gemaakt.

Meer informatie

  • Looptijd onderzoek: 2013
  • Onderzoekers: Jan Buitenhek en Jet Isarin
  • Financiering: Kentalis
  • Brochure: ICF gegevenssets voor professionals

Gerelateerde onderzoeken

Weerbaarheid kinderen met een auditieve beperking

woensdag 07 november

De bestaande weerbaarheidskoffer voor opvoedingsondersteuning voor ouders van dove of slechthorende kinderen is onderbouwd en aangepast.

Kijk je mee?

dinsdag 06 november

Een onderzoek naar de effectiviteit van video-hometraining op de kwaliteit van de ouder-kindinteracties van dove en slechthorende kinderen.

Hoe leren kinderen op de basisschool een verhaal (na)vertellen?

dinsdag 26 september

Het laten (na)vertellen van plaatjesverhalen is een effectieve methode om taalproblemen bij kinderen te signaleren. Een goede (na)verteltaak meet de informatieoverdracht, grammaticaliteit en complexiteit. In Nederland zijn dergelijke (na)verteltaken wel beschikbaar, maar niet genormeerd.

AfdrukkenDelen
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • E-mail
  • Whatsapp

Menu

  • Over Kentalis
  • Vacatures
  • Kentalisshop
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Locaties
  • Klacht of compliment
  • Cookie statement
  • Privacy statement

Informatie

Wij geloven dat iedereen ertoe doet. Daarom doet het ertoe dat iedereen meedoet. Mee kán doen. Gehoord en gezien wordt. Daar werken wij hard aan. Door dag in, dag uit cliënten en leerlingen te helpen om hun wensen – en hun dromen – waar te maken.

Social media